.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کروبی: خاتمی بیاید انتخابات رقابتی‌تر می‌شود

به گزارش شمال نیوز به نقل از فردا، مهدی کروبی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده در پاسخ به این سوال «فردا» که چرا نسبت به بقيه نامزدها زودتر اعلام کاندیداتوری کردید؟گفت: من از شما می‌پرسم چرا می‌گویید که اين اعلام کاندیداتوری زود بوده است. كسي كه از یک محلی می‌خواهد نماینده مجلس شود، دو سال قبل از پایان مجلس مدام آمد و رفت و گفتگو می‌کند. خوب حالا کسی که می‌خواهد بالاترین مدیر اجرایی کشور شود و می‌خواهد خود را در معرض رای همه مردم قرار دهد، از کی باید شروع کند؟ هیاهو لازم نیست اما مقدمات کار را از هم اکنون باید فراهم کرد. به نظر من الان هم، فرصت بسیار کم است. ما تنها کار اضافه‌ای که کردیم این است که می‌خواستیم تکلیفمان روشن شود و مردم نيزبه نوعی بدانند تکلیفشان چیست.

وی در باره اینکه ممکن است اعلام زودهنگام ورود به انتخابات، باعث مانور رقبا روی نقطه ضعف‌ها و در نتیجه کاهش آرای شما شود، اظهار داشت: ممکن است ما برنامه‌هایی ارائه دهیم که مورد انتقاد هم قرار گیرد اما معتقدیم از همین حالا باید جامعه را بیدار و حساس کنیم.

کروبی درپاسخ به این سوال که آیا اين منافاتي با بیانات مقام معظم رهبری كه گفتند کشور ما در شرایطی نیست که از الان نیاز به تبلیغات برای انتخابات داشته باشد ندارد ؟ افزود: مقام رهبری اینگونه نگفتند. یک فضا و دعواهایی مطرح شده بود و ایشان گفتند حالا زود است . یک جوری برخورد نکنید که انگار 20 روز به انتخابات باقی مانده است. مقام معظم رهبری نگفت که نگويید من هم هستم. رهبری نظر شان این بود که فضا را به سمتی نکشانید که دست روی ضعف‌ها گذاشته شود.

کروبی در باره مخالفت اصولگرایان در این خصوص و این ادعا که مردم همیشه در صحنه هستند و هر وقت به آنها بگویند پای صندوق‌های رأی می‌آیند،گفت: خوب این نظر مبارکی است که اصولگرایان می‌گویند شاید آنها نیازی به این کار هم نداشته باشند. اصولگرایان خودشان چند دسته هستند ممکن است بعضی‌ها نیاز به چیزی نداشته باشند بگويند مسایل خود به خود درست می‌شود.

دبیر کل اعتماد ملی تاکید کرد: ما اول فکر آمدن خودمان و دوستانمان هستیم ،می‌خواهیم انتخاباتمان پررونق باشد اما اول به فکر آن که می خواهد به من رأی بدهد هستم، بعد به فکر آن که پای صندوق مي آيد و به من رأی نمي دهد. این حق طبیعی انسان است. من واقعاً می‌خواهم انتخابات پرشوری داشته باشیم برای نظام و منافع ملی حالا به من هم رأی ندهند. اما به هر جهت این یک واقعیت است من برای کار خودم کار می‌کنم برای آنها(اصول گراها) که کار نمی‌کنم من معتقدم که خیلی از اصولگراها اصلاح‌طلب هستند و خیلی از اصلاح‌طلب‌ها هم اصولگرا هستند.

علی رغم اختلافات حرمت ها باید حفظ شود

کروبی درباره وضعیت تقابلی موجود بین جریان اصول گرا و اصلاح طلب هم گفت: من هم این وضعیت را نمی پسندم اما اگر در انتخابات رقابت نباشد انتخابات جدی نیست. رقابت با حفظ آرمان‌ لازم است. حالا چه اصولگرا و اصلاح‌طلب چه چپ و چه راست. اما انتخابات را باید جوری انجام داد كه حرمت‌ها نگه ‌داشته شود و بعد از انتخابات نيز از تمام نیروها استفاده کرد.

وی ادامه داد: من معتقدم که در حاکمیت و مسئولیتهاي اجرایی و قضایی همان ‌طور که در مجلس سلیقه ‌های مختلف درون آن ديده مي شود در دولت‌ها هم از نیروهای دیگری که مخلص هستند و انگیزه کار دارند و نمی‌خواهند پست و میزشان را مرکز فعالیت‌های سیاسی قرار دهند استفاده کرد یعنی واقعاً باید در دولتها از نیروهای کاردان استفاده کرد. کار سیاسی را بايد در حزب و تشکل ها انجام دهد. تقابل لازم نیست اما رقابت در انتخابات لازم است. به قول امام انتخابات تمام شد حالا کارها را انجام دهید. مدیریت بعد از انتخابات نباید دست بخورد مدیریت و چارچوب‌ها باید بماند و ازتمام نیروها باید استفاده شود.

سفرهای استانی انتخاباتی

نامزد اعتماد ملی برای انتخابات ریاست جمهوری درباره سفرهای استانی نامزدهای انتخابات هم گفت: سفر استانی برای انتخابات حتماً ضروری است. نفس حضور و با مردم صحبت کردن خودش اثر مثبت دارد. نرفتن به استانها یک نوع بی‌اعتنایی به عقايد مردم است.ا گر هاشمی رفسنجانی هم در انتخابات گذشته به سفرهاي استاني رفته بودند قطعا در نتیجه انتخابات و آرای وی تأثیر داشت.

دبیر کل اسبق مجمع روحانیون مبارز، درباره سفرهای استانی دولت نهم نیز با بیان اینکه کلیت سفرهای استانها برای هر رئیس جمهوری خوب است،اظهار داشت: ما سفر استانی به این صورتی که الان در دولت انجام می شود نخواهیم داشت. باید در جایگاهش بررسی شود. آنچه در در ذهن من بود،اینکه رئیس جمهور به یکسری استان‌ها برود و کابینه را هم با خود ببرد و یک جلسه در آنجا تشکیل دهد. اما اینکه چند سفر استانی داشته باشد، چه جوری و درچه استان‌هایی، باید توسط خرد جمعی و مشاورین بررسی شود .

وی افزود: فعالیت های انتخاباتی در استان ها، در حد صحبت با افرادي برای تشکیل ستاد و این اندازه که برنامه‌ها را تنظیم کنیم در حال انجام است.


کرباسچی معاون اول من نیست

کروبی در ادامه با تکذیب اینکه کرباسچی را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرده گفت: آقای کرباسچی به ما محبت دارد و میل دارد به من کمک کند ما هم اگر مسئول شویم البته بايد زمینه هايي فراهم شود که از آقای کرباسچی استفاده کنیم. اگر او بپذیرد ما آمادگی داریم که زمینه را فراهم کنیم اما الان فقط بحث همکاری است نه معاون اولی.

خاتمی بیاید انتخابات رقابتی تر می شود

شیخ اصلاحات درباره نامزدی سید محمد خاتمی در شرایط فعلی هم افزود: این سوال سختی است. اینکه آمدن یا نیامدن آقای خاتمی به مصلحت است، من کاری به آن ندارم. این مساله مربوط به خود آقای خاتمی است، نه نسبت به خاتمی که نسبت به دیگران هم همین نظر را دارم. من نسبت به دیگران نظری نمی‌دهم. اما همین اندازه می‌دانم که انتخابات هر چه رقابتی‌تر باشد جدی‌تر می‌شود و مردم بیشتر می‌پسندند. هرچند با بالا رفتن تعداد رقبا امکان تقلب‌ هم به حداکثر می‌رسد.

وی در پاسخ به اینکه آیا چهره‌های با تجربه و قدیمی مثل شما، آقای هاشمی یا خاتمی یا موسوی می‌توانند در انتخابات شور و نشاط ایجاد کنند، یا چهره‌های جدید؟ اظهار داشت: به نظر من هر دو گزینه چهره های جدید و با تجربه در نشاط و شور انتخابات موثر هستند. من معتقدم نیروهای باتجربه و نام و نشان‌دار و آنهایی که توانی در خودشان می‌بینند و لازم می‌دانند، باید وارد صحنه شوند. همچنین نیروهایی هم که شهرت زیادی ندارند اما توان این کار را دارند،باید توسط تشکل‌ها و احزاب به میدان بیایند و حرف‌های جدید بزنند تا مردم آنها را بشناسند. اگر رأی نیاورند بالاخره شناخته شده اند و جمعی را پای صندوق آورده اند و این مقدمه اي می‌شود برای حرکت‌های بعدی.

رابطه مردم و روحانیت

رئیس مجالس سوم و ششم درباره رابطه مردم با روحانیت و مقایسه آن با اوایل انقلاب هم گفت: روحانیت را باید دو قسمت کرد. یک قسمت آنهایی که در کار حکومت نیستند و اکثریت روحانیون را تشكيل مي دهند. اینها رابطه‌هاشان با مردم باقی و محفوظ ‌مانده است.

وی دسته دوم را روحانیون حکومتی مثل خود دانست و افزود: رابطه ما حکومتی ها با مردم به طورکلی خیلی کم شده و اين بسیار بد است. این دسته از روحانیون مسئولیت گرفتند، زمان كم آوردند و فرصت نكردند رابطه‌شان با مردم را حفظ کنند و البته گاهی هم برخوردها با مردم خوب نبود و اثر سوء داشت.

کروبی راهکار خود برای اصلاح این فضا را اینگونه بیان کرد: مردم که خوب هستند این عدم ارتباط مناسب مربوط به ما روحانیون است. باید مواظب باشیم در همان مسئولیتی که هستیم روابط نسبی خودمان را حفظ کنیم و احساس نکنیم حاکمیم. اینکه امام تأکید می‌کرد "زی‌طلبگی" را حفظ کنید ارتباط با مردم را نگه‌دارید و درون مردم باشید، از همين رو بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.